Wednesday, August 24, 2011

~saya......~

saya orang melaka
saya seorang perempuan
saya seorang pelajar perubatan
saya bukan seorang yg layak bergelar ustazah
saya masih banyak kekurangan
saya kurang makan pedas [ orang melaka tp lidah bukan]
saya dahagakan ilmu agama
saya x jumpa lagi orang yg boleh bimbing saya ke arah cara hidup islam
ini kehidupan saya sekarang....--->
saya suka dengar lagu n radio
saya suka lagu rock kapak terutama WINGS & SEARCH & MAY & LEFTHANDED
saya suka lagu hard rock mcm SOAD
saya suka gitar tp x pandai main
saya juga suka violin n piano dan semua itu saya x pandai main...
saya suka sport dan sukan paling saya mahir ialah BASKETBALL....
antara sukan yg saya ade skill mcm basketball, hoki, bola baling@tampar@jaring, squasy...[yg guna tangan]

saya x pandai masak [sikit-sikit saje]
saya x suka barang sepah2....
saya cepat marah.
saya x boleh nyatakan kemarahan saya....[pemendam]
saya nk ade orang yang boleh hilangkan kemarahan saya...tapi sy x jumpa lg...
saya x ade ramai kawan
saya susah berkawan
saya boleh jadi pendengar yang baik...ceritalah 2-3 jam masalah anda dekat saya, saya boleh dengar... =]
tp saya x jumpa pagi orang yang sanggup dengar masalah saya =[
saya x menarik, menawan [no pakages]
saya cuba bersikap jujur sentiasa selagi boleh
saya sukar percaya kepada orang yang berlawanan jantina dengan saya
saya juga semakin tidak mempercayai orang2 sekeliling saya...
saya mencari teman yang boleh dipercayai
saya seorang yang berhati keras
tetapi saya juga seorang yang mudah menangis
saya menangis bila sesuatu yg benar2 menyentuh hati,jiwa dan fikrah saya.
saya sayang agama saya, tapi saya tiada kekuatan, dan iman saya benar2 senipis kulit bawang [saya serius]
saya mudah lalai, mudah leka, mudah lupa.....dan tiada siapa yang berusaha mengingati saya
saya sukar menerima teguran...saya cuba ubah tapi saya tidak berjaya...maafkan saya
saya seorang yang ego...[mungkin setinggi ego lelaki] dan hanya saya tahu siapa yg boleh turunkan ego saya.[Allah maha mengetahui]
saya cepat bersangka buruk...dan saya sedang belajar untuk solamatus sodri....
saya mementingkan keadilan, dan konsep sama rata...tp dalam masa yang sama saya praktikkan sifat mengalah...
saya, sifat keakuan lebih tinggi dari sifat kekitaan...maafkan saya...tiada siapa membantu saya mengubah dri saya


saya keliru
saya kesunyian
saya bersendirian
saya tiada semangat perjuangan [saya inginkan perasaan itu]
saya hampir berputus asa.

MAAFKAN SAYA
 [tulisan ini saya hasilkan dengan jujur, berdasarkan apa yg saya rasai ketika saat ini]
-farhana hazwani binti abu bakar-




No comments: