Sunday, December 6, 2009

hidup ku....


salam
aku x de pape sangt nk ckp...tp kerana dah x leh tidur sejak 3 malam lepas...terfikir untuk on9.hmmm...ape sebenarnye yg x kene dalam hidup aku. sudah ku cuba sedaya upaya memahami org di sekeliling aku. sudah ku usaha mempebaiki kelemahan aku. sudah ku gagahi untuk merapatkan diri kepada Tuhan ku yg maha berkuasa. telah ku cuba segala2 nya. tp kenapa masih jiwa ku terasa sangt kosong. fikiran ku terawang2, sukar sekali untuk memfokuskan minda ku terpada sesuatu perkara. kadang2 dalam kelas pun jd hilang tumpuan. pernah suatu ketika, doktor dkt lab phisiology nasihatkan aku balik rumah n amik cuti 2 hari pergi vacation. tp aku x nk sebb x nk ketinggalan.

apa sebenarnya masalah aku....adakah aku masih memikirkan insan yg telah pergi dri kehidupan aku. hei farhana! buat ape ko pikir pasal dia lg. kau ade kehidupan ko sendiri kan?? kenapa nk ganggu kehidupan orang lain? ingt tugas ko kt bumi mesir ni blaja je n berusaha menjadi perempuan yg baik. ingat tu....ttg LELAKI ko x payah risau. LELAKI YG BAIK TIDAK MEMILIH PEREMPUAN DARI SEGI PENAMPILAN LUARAN....

kan hadis rasulullah ade sebut...dikahwini seorang perempuan itu kerana 4 perkara
1. kerana harta nya
2. kerana kecantikannya
3. kerana pangkatdan kedudukannya
4. kerana AGAMANYA
dan rasulullah berpesan sebaik2 wanita yg ingin dikahwini adalah kerana agamanya.

tengok tu ko dah faham kan. so jgn risau. AJAL MAUT n JODOH PERTEMUAN di tangan ALLAH.

MY FIRST PRIORITY IS ALLAH!
SESUNGGUHNYA SEGALA YG AKU LAKUKAN ADALAH KERANA ALLAH SEMATA2....YA ALLAH KAU BERILAH PANDUAN DALAM AKU MENCARI KEREDHAANMU.....

No comments: